Powermatic 2 plus, 3 en 4
Mocht het voorkomen dat uw Powermatic 2 en/of 3 niet meer (goed) werkt probeer dan het volgende:
Maak de machine en vooral de tabakskamer goed schoon met de bijgeleverde schoon maak set.
In 90% van de gevallen hebben wij gemerkt dat de machine niet goed schoon is, waardoor de injector grote moeite heeft om naar buiten te komen.
Laat de machine een paar keer "droog" lopen (zonder tabak) en verzeker uzelf ervan dat er geen tabaksresten meer aan de injectiegleuf plakken.
Klachten komen meestal voor omdat tabak te droog of vochtig is en deze blijft gedeeltelijk achter in de injectiegleuf. Gebruik daarom best volume tabak.
Let op: Uw garantie vervalt als de machine niet goed schoon is, of de motor schade heeft opgelopen doordat u de machine niet goed schoon heeft gehouden. U dient de machine na elk gebruik goed schoon te maken.
Garantie
Uw Powermatic 2 en/of 3 komt met een 2 jarige gelimiteerde carry-in Fabrieksgarantie in België.
De garantieperiode gaat in vanaf de aankoop datum en is geldig op defecten in materialen en arbeidsloon. ( mechanische en elektronische defecten)
Om aanspraak te kunnen maken op de garantie dient u de originele factuur en het ingevulde garantiecertificaat bij te voegen indien u het apparaat terug stuurt. Dit garantiecertificaat is standaard meegeleverd bij de levering van uw Powermatic 2 en/of 3
De garantie is niet geldig bij beschadiging door vallen, verslijt, verkeerd gebruik, ongelukken, of verwaarlozing.
Let op: Om kosten te voorkomen adviseren wij u het apparaat alleen op te sturen indien er een mechanisch of elektronisch defect is.
Wij krijgen regelmatig machines terug die niet goed zijn schoongemaakt, of met klachten als "hij vult de hulzen niet meer helemaal"
Dit valt niet onder de garantie, en de fabrikant zal kosten in rekening brengen indien deze apparaten worden opgestuurd.
Klachten komen meestal voor omdat tabak te droog of vochtig is en deze blijft gedeeltelijk achter in de injectiegleuf. Gebruik daarom best volume tabak.
Indien u klachten heeft die gelijk zijn aan "hij vult de hulzen niet meer helemaal", kijk dan de machine zelf goed na om hoge kosten te voorkomen.
In al deze gevallen zitten er aangekoekte tabaksresten op de stift, of in het koperen tuitje of op het mes. Hierdoor stropt de tabak en kan deze niet meer soepel in de huls "glijden".
Reinig de machine grondig met een wattenstaafje of pin in de injectiegleuf en een beetje schoonmaakalcohol: Alle delen waar tabak langs of door gaat moeten glad en blank zijn!
Indien er een elektronisch of mechanisch defect is aan de machine kunt u uiteraard wel kostenloos aanspraak maken op de fabrieksgarantie. Om aanspraak te maken op de fabrieksgarantie dient u de volgende stappen te doorlopen:
Stap 1
Verzend via ons contactformulier onderstaande gegevens => Garantie & retours
- De precieze klacht: Beschrijf zo gedetailleerd mogelijk wat er met de machine aan de hand is.
- Indien u foto's heb of een video mag u deze ons ook toesturen.
- Het Serienummer van de machine (deze staat op een sticker aan de onderzijde)
- Uw ordernummer (dit bestaat uit 9 letters, bv: RQHZXWIQA)
Stap 2
Wij verifiëren aan de hand van order en serienummer bij de fabrikant of de machine in aanmerking kom voor garantie
- U hoeft niets te doen: wij nemen contact met u op.
Stap 3
- Verpak de machine goed (liefst in de originele doos)
- Voeg de originele factuur bij
- Voeg een gedetailleerde beschrijving van het probleem bij
- Voeg de ingevulde garantiekaart bij
- Voeg uw verzendgegevens bij (uw naam, adres, woonplaats & land)
Draag er zorg voor dat bovengenoemde items zijn bijgevoegd alvorens u de machine opstuurt.
Zonder deze gegevens kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen.
Stap 4
- De machine wordt gerepareerd of vervangen - binnen 3 weken ontvangt u het apparaat retour.