Als gevolg van de stijging van de productprijzen en de transportkosten, alsmede van de Alcome taks (Frankrijk) die wij moeten betalen, zijn wij genoodzaakt de verkoopprijzen van onze producten in beperkte mate te verhogen.
Meest gestelde vragen
De meest gestelde vragen worden hier beantwoord, deze lijst wordt voortdurend aangevuld met de vragen die de klanten ons stellen.
Hebt u toch een vraag? Stel deze ons gerust via ons contactformulier onderaan deze pagina.
- Bestelling & Levering
- Retour
- Betaling & Veiligheid
- Verzending
- Klanten Account
- Product Vragen
- Problemen & Klachten
Hoe plaats ik een bestelling?
Om een bestelling te plaatsen, selecteert u het (de) artikel(en) die u wilt kopen en voegt u het toe aan uw winkelwagen. Vervolgens gaat u naar de afrekenpagina waar u uw persoonlijke gegevens moet invullen en de bestelling moet betalen.
Zorg ervoor dat u dubbel controleert of u uw gegevens correct hebt ingevuld om er zeker van te zijn dat u alle nodige informatie ontvangt en dat uw bestelling zonder enige complicaties wordt geleverd.
Als u hulp nodig heeft, mail ons dan. Wij helpen u graag verder.
Was mijn bestelling geslaagd?
We hebben verschillende verificatiefasen wanneer klanten een bestelling plaatsen, om onze klanten het hoogste niveau van veiligheid te bieden.
Als uw bestelling wordt geaccepteerd, dient u binnen 10 minuten een orderbevestiging te ontvangen via het door u opgegeven e-mailadres. Als dit niet het geval is, neem dan contact met ons op en wij kunnen u helpen.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Ons doel is om uw bestelling zo snel mogelijk bij u te krijgen.
Zodra uw bestelling met succes is ingediend. Wordt deze zo spoedig mogelijk verpakt, opgehaald en verzonden. Zodra het op weg is naar u, ontvangt u een e-mailbericht met uw tracking code en een geschatte leverdatum. (afhankelijk van de gekozen vervoerder)
Houd er rekening mee dat bestellingen die na 11:00 uur worden geplaatst, niet gegarandeerd dezelfde dag nog worden verzonden. Pakketten worden niet vervoerd of geleverd in het weekend en op lokale feestdagen.
Hoewel we er altijd naar streven om onze bestellingen op tijd te laten leveren, erkennen we dat het onvoorspelbare onvermijdelijk is dat externe factoren die buiten de controle van de vervoerder vallen, zoals extreme weersomstandigheden en technische storingen, af en toe voor vertragingen kunnen zorgen en we vragen om uw geduld en begrip wanneer deze zich voordoen.
Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u vragen heeft over de status van uw bestelling. We helpen u graag!
Hoe kan ik mijn order volgen?
Wanneer uw pakket wordt verzonden, ontvangt u een e-mail van onze partner Sendcloud met de tracking van uw bestelling.
Als u deze e-mail niet hebt ontvangen of als u hem bent kwijtgeraakt, kunt u de tracking code vinden in uw account, die u kunt vinden onder "bestelling", klik dan op "overzicht".
Als u een gastbestelling heeft aangemaakt, kunt u die via onderstaande link opzoeken.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Als u uw bestelling wilt wijzigen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Helaas, als u de tracking code al heeft ontvangen, kunnen we deze niet meer wijzigen.
Ik heb een klacht waar kan ik terecht?
U kan ons bereiken via ons contact formulier of op het nummer +32 498 92 18 53 of WhatsApp.
Login in uw account, ga naar onze contact formulier en selecteer de bestelling waar u een klacht wil over indienen.
Via telefoon gelieve uw bestellingscode bij de hand te hebben ( 9 letters)
Indien u een klacht hebt over een beschadigd product afkomstig van de levering gelieve ons foto's te bezorgen, zo kunnen wij klacht kunnen indienen bij de transporteur.
Wat is ons retourbeleid?
U hebt het recht om alle producten die u rechtstreeks bij SmokerShop.be hebt gekocht binnen 14 dagen na ontvangst van de artikel(en) te retourneren voor een volledige of gedeeltelijke terugbetaling.
Het product of de producten moeten ongebruikt zijn in de originele verpakking met intacte labels en beschermende stickers en nog steeds in dezelfde, nieuwe staat zijn als bij ontvangst.
Meer informatie over het verzakingsrecht vind u hier.
Volg de onderstaande stappen om uw bestelling te retourneren:
Download het retour formulier
Vul dit formulier en reden in van retour, stuur deze naar ons terug.
Heb je mijn retour ontvangen?
Zodra uw retour pakket in onze winkel is ontvangen, wordt het verwerkt en gecontroleerd voordat we de betreffende retourzending goedkeuren of afkeuren.
Begrijp alstublieft dat, hoewel we zo snel mogelijk werken, dit proces enkele werkdagen kan duren.
Houd er rekening mee dat wij niet verantwoordelijk zijn voor artikelen die verloren gaan tijdens de retourzending als u ervoor kiest om het pakket zelf te retourneren.
Daarom raden wij u sterk aan om uw bestelling te retourneren met behulp van het retour etiket en de instructies van onze klantenservice.
Wanneer krijg ik mijn terugbetaling?
Als uw retourzending wordt goedgekeurd, wordt het bedrag van uw bestelling teruggestort.
Zodra een terugbetaling is uitgegeven op ons systeem, wordt dit terug betaald op dezelfde manier u hebt betaald bij aankoop.
Dit kan enkele werkdagen in beslag nemen.
Welke betalingsmogelijkheden accepteert u?
Wij aanvaarden Maestro, MasterCard, Visa, Bancontact en verschillende andere lokale debetkaarten.
Alle beschikbare betalingsmogelijkheden voor elk land worden bij het afrekenen weergegeven, zodra u het land van levering heeft ingevoerd.
Bewaart u mijn betalingsgegevens?
Wij ontvangen of slaan geen betalingsinformatie op. Alle transacties worden rechtstreeks door Mollie, onze betaaldienstverlener, afgehandeld.
Uw kredietkaartgegevens worden rechtstreeks naar de bank gestuurd en kunnen niet worden gelezen of geraadpleegd door andere partijen dan uw bank.
Is de webshop beveiligd?
Ja onze webshop geeft een https certificaat, al uw gegevens zijn gecodeerd.
Doordat SSL certificaten een beveiligde sleutel koppelen aan de connectie van een website kunnen gegevens live geëncodeerd bewaard worden waardoor deze veilig ingevoerd kunnen worden zonder tussenkomst van externe systemen die de gegevens willen onderscheppen.
Op die manier kunnen met name login- en betalingsgegevens zoals wachtwoorden en persoonsgegevens veilig gebruikt worden op websites die beveiligd zijn met een SSL certificaat.
Wie is Mollie payments?
Kan ik veilig online betalen?
Als u een bestelling plaatst bij SmokerShop betaald u online. Online betalingen verlopen via het beveiligde systeem van de firma Mollie.
Je kunt hen zien als een tussenpersoon; zij zorgen ervoor dat jouw geld veilig van je bank naar onze webshop gaat.
Na het bestelproces op onze webshop SmokerShop, komt u automatisch terecht op de beveiligde site van Mollie. Uw versleutelde betaalgegevens zijn via een beveiligde SSL-verbinding ingevoerd in hun systeem.
Daardoor zal er nooit kritische betaalinformatie van u opgeslagen worden op onze website. Op die manier verzekeren wij u maximale veiligheid en kan u uw online betaling in alle vertrouwen bij Mollie afhandelen.
Omdat zij het betalingsproces uit handen nemen voor onze webshop, zie je Mollie of Stg Mollie Payments op je bankafschrift staan.
Hoe kan ik mijn transportkosten berekenen?
U plaats het gewenste product in uw winkelwagen en kies voor afrekenen.
Wanneer u het land ingeeft van bestemming zal u de verschillende prijzen van de transporteurs zien.
Deze worden berekend volgens het gewicht en volume van het pakje.
Deze bedragen zijn wat wij moeten betalen aan de transporteurs.
Van waar worden uw producten verzonden?
Uw producten worden rechtstreeks verzonden uit onze winkel gelegen te Pecq.
Hoe lang duurt het verzenden? (België)
Bestellingen die worden geplaatst vóór 11 uur 's morgens, worden van maandag tot en met vrijdag nog dezelfde dag verwerkt en verzonden.
Meestal wordt het pakje in de 24 tot 48 uur bij u geleverd.
Hoe lang duurt het verzenden? (Nederland)
Bestellingen die worden geplaatst vóór 11 uur 's morgens, worden van maandag tot en met vrijdag nog dezelfde dag verwerkt en verzonden.
Voor Nederland raden wij DPD of DPD parcelshop aan, deze worden rechtstreeks verzonden. (Meestal 24h levering)
BPost werkt samen met bedrijf DHL, de verwerking duurt langer.
Hoe lang duurt het verzenden? (Frankrijk)
Bestellingen die voor 11 uur 's ochtends worden geplaatst, worden dezelfde dag nog verwerkt en verzonden van maandag tot en met vrijdag.
Voor Frankrijk raden wij DPD of DPD parcelshop aan, deze worden direct verzonden.
BPost werkt met een intermediair bedrijf Laposte.fr en Collisimo, verwerking duurt langer.
Hoe kan ik mijn pakje volgen?
Wanneer uw pakket wordt verzonden, ontvangt u een e-mail van onze partner Sendcloud met de tracking van uw bestelling.
Als u deze e-mail niet hebt ontvangen of als u hem bent kwijtgeraakt, kunt u de tracking code vinden in uw account, die u kunt vinden onder "bestelling", klik dan op "overzicht".
Als u een gastbestelling heeft aangemaakt, kunt u die via onderstaande link opzoeken.
Wie is Sendcloud?
SendCloud is een Nederlandse bedrijf die pakket-logistiek faciliteert voor web winkeliers.
Het bedrijf werd opgericht in 2012.
Wij werken samen met SendCloud om de verzendingskosten zo laag mogelijk te verkrijgen. (groepsaankoop)
Ik heb een klacht waar kan ik terecht?
U kan ons bereiken via ons contact formulier of op het nummer +32 69 49 03 63
Login in uw account, ga naar onze contact formulier en selecteer de bestelling waar u een klacht wil over indienen.
Via telefoon gelieve uw bestellingscode bij de hand te hebben ( 9 letters)
Indien u een klacht hebt over een beschadigd product afkomstig van de levering gelieve ons foto's te bezorgen, zo kunnen wij klant indienen bij de transporteur.
Hoe gebruik ik mijn promotie code?
Zorg ervoor dat de promotiecode niet is verlopen (de meeste zullen de vervaldatum in uw account weergeven).
Ga tijdens het afrekenen naar uw winkelwagen. Voer de volledige promotiecode in en klik op "TOEVOEGEN". U kunt slechts één promotiecode per bestelling gebruiken.
Stock producten webshop en fysieke winkel
Wij hebben 1 voorraad, als het product beschikbaar is in onze online winkel, zal het ook beschikbaar zijn in onze fysieke winkel SmokerShop gelegen in Pecq.
Verpakking
Onze inpakruimte is uitgerust met een bewakingscamera om eventuele klachten beter te kunnen opvolgen.
Bijvoorbeeld
- verkeerd product geleverd
- verkeerd aantal geleverde producten
- beschadigde producten
Op deze manier kunnen we beter bepalen wie de fout heeft gemaakt, wij of de transporteur.
Het is nooit aangenaam voor beide partijen als er klachten zijn.
Transport geen ontvangst product
Het kan altijd gebeuren dat er een probleem is met de levering van uw pakket. Wanneer u contact met ons opneemt, gelieve de referentie van de bestelling bij de hand te hebben, er zal u naar gevraagd worden.
Wanneer een pakket verloren is gegaan, zullen wij contact opnemen met de vervoerder en om meer informatie vragen. Wij zijn de afzender van het pakket en zij zullen ons informeren over de verdere stappen die genomen moeten worden. Dit kan en zal enkele dagen duren.
Als uw pakket zoek is en de vervoerder bevestigt dit, vanaf dan zal een nieuw pakket worden verstuurd of een terugbetaling worden gedaan.
Transportschade
Het kan altijd gebeuren dat er een probleem is met de levering van uw pakket. Als u contact met ons opneemt, houd dan het bestelnummer bij de hand, want er zal naar u gevraagd worden.
Als een pakket beschadigd is tijdens het transport, bezorg ons dan een foto van alle 4 zijden van het pakket en een duidelijke foto van de beschadigde goederen.
Deze informatie zal door alle vervoerders worden gevraagd om een claim te kunnen indienen.
Nadat u een klacht heeft gemeld, kunt u deze per e-mail of Whatsapp naar ons sturen.